ستجد لدينا ما هو جديد ومميزوكل ما هو مفيد

مكلمة دارت بين خطيب وخطيبته والنتيجة تم فسخ الخطوبة

شاطر
    المدير العام
    مدير عام
    مدير عام

مكلمة دارت بين خطيب وخطيبته والنتيجة تم فسخ الخطوبة

مُساهمة  المدير العام في الجمعة فبراير 26, 2010 11:43 am

مكلمة دارت بين خطيب وخطيبته والنتيجة تم فسخ الخطوبة يا ترى ليه هنعرف دلوقتى

رن جرس الموبايل للمرة الخامسة معنى كده انه رن اربع مرات قبلها وهى مكنتش بترد المهم ردت فى الخامسة..........

الخطيب : أعتقد ان كان فى انسان بيتصل بيكى وانتى مطنشانى ومش بتردى على تليفونى ومش عاوزة تعبرينى

الخطيبة : طب رد السلام الاول وبعدين نتفاهم

الخطيب: وايه عزرك بقى ان شاء عشان مترديش ايه هتقولى كنت نايمة ولا قاعدة مع ماما واخواتى

الخطيبة : الله يسامحك على طول كده بتتهمنى من غير ما تسمع منى

الخطيب: يعنى بصراحة الموضوع باين يعنى من غير ما توضحى مانتى ليه مش بتردى على تليفوناتى اكيد كنتى مشغولة مع غيرى ومكنتش فضيالى

الخطيبة : بصراحة فعلا كنت مشغولة مع غيرك

الخطيب : مين ده اللى واخد عقلك وكل تفكيرك لدرجة انك مش عاوزة تردى على تليفوناتى

الخطيبة: بصراحة لما بكون معاه بانسى الدنيا كلها وما فيها فلازم يا عزيزى تعزرنى

الخطيب: وبكل وقاحة بتقولى الكلام ده أدامى عادى واحنا لسه مخطوبين امال لما نتجوز هتعملى ايه ؟

الخطيبة : الله يسامحك مفيش داعى للغلط بدل انا مغلطش فيك ليه بتغلط فيا

الخطيب: كل ده ولسه مغلطيش فيا.... بطنشى تليفوناتى ومش بتردى عليا 4 مرات اكلمك النهاردة وبعد كده تقوليلى لما بكون معاه بانسى الدنيا وكل ما فيها وكل ده وبرده بتقولى مغلطش فيك.

الخطيبة : ده فعلا اللى حصل وانا مكدبتش عليك وانا فعلا كنت مشغولة معاه ومش قدرت ارد على تليفوناتك .

الخطيب:
    الظاهر كده اننا مش هنكمل العلاقة بينا مع بعض وخليكى بقى مع اللى كنتى مشغولة معاه واللى حضرتك فضلتيه عليا خليه ينفعك .

الخطيبة : ياااااه جزاك الله كل خير والله دى احسن حاجة عملتها بجد

الخطيب فى استغراب :
    وانتى ليه فرحانى اوى كده لفسخ الخطوبة بينا لدرجة دى كنتى مستنياها ومين ده اللى ضحيتى بيا عشانه؟؟؟؟؟؟؟

الخطيبة : أنا فرحانة بجد من قلبى لآن أتصالاتك الاربعة النهاردة كشفتلى حاجة خطيرة تبعدنى عنك
    وتخلينى اصمم على فسخ الخطوبة مش انت اللى هتسيبنى .

الخطيب بأستغراب :
    ممكن تفهمينى أكتر قصدك ايه؟

الخطيبة : أنت اتصلت بيا النهاردة الساعة الضهر 11:55
    و الساعة 2:43 عصرا
    والساعة 5:01 المغرب
    والساعة 6:25 مساء
    وهذا هو اتصالك الخامس اللى كلمتنى فيه

الخطيب : شئ عجيب بجد يعنى انتى فاكرة حتى الساعة اللى اتصلت فيها بالظبط وبالدقيقة ومردتيش عليا

الخطيبة : طبعا لازم افتكرها لآنها الآوقات اللى كنت انا مشغولة فيها جدا مع من احب واللى أنسى الدنيا وكل شئ من أجله وخصوصا لما اكون معاه فى الآوقات دى وأنا دلوقتى فرحانة جدا لآنى اكتشفت أنك مشغول عن ما هو أحق بأنشغالك به . تحب تعرف أنا مع مين كنت ؟

الخطيب : مين ؟

الخطيبة : كنت مع الله.لأنك كنت بتتصل بيا فى أوقات الصلاة الوقت اللى أكون فيها منقطعة عن الدنيا وما فيها ,وانا مقدرش أرتبط بأنسان لا تربطه صلة الله.
    أغلقت الخطيبة التليفون فى وش خطيبها بعد أن قررت هى الآبتعاد عنه

قصة تستحق بجد التفكير كثيرا !!!!!!!!!!

الوقت/التاريخ الآن هو الأحد سبتمبر 24, 2017 8:34 pm